#Stăm_acasă a devenit sloganul acestor zile.

Stau acasă, în autoizolare de aproape 14 zile și știu că nu este ușor, așa cum nu le-a fost nici membrilor familiei mele, nevoiți să respecte regulile. Acum, mai mult ca oricând, am realizat că avem nevoie de digitalizarea României, proces ce trebuie să includă, cât mai rapid, și cel mai izolat cătun. Nu doar autoritățile trebuie să pună la dispoziția cetățenilor modalități rapide și sigure de informare, interacțiune și plată. Toate serviciile oferite cetățenilor, inclusiv de firmele private, #TREBUIE să aibă în spate și o platforma informatică, online. Ordonanța militară ce intră în vigoare de mâine limitează deplasarea cetățenilor. Pe lângă drumurile la serviciu sau pentru a cumpăra alimente, oamenii ies să plătescă utilitățile, pentru a beneficia acasă de tot confortul. Energia electrică, gazul, apa, internetul, telefonia și cablul tv sunt servicii de care au nevoie toți românii, dar au nevoie și de o modalitate de a plăti repede, de la distanță. Am identificat în zona în care locuiesc doi furnizori, unul de gaze, iar celălalt de internet și cablu tv, la care abonații nu pot plăti decât dacă se află în fața unui ghișeu. Am sunat la Telecablu și mi-au confirmat că facturile se achită doar fizic, la sediile firmei. Abonații din 22 de localități din Vrancea și 3 din Bacău trebuie să meargă la un ghișeu pentru a mai beneficia de serviciile lor. Despre GAZMIR IASI aflăm că este concesionar şi operator al serviciului public de distribuţie a gazelor naturale, în trei județe: Iași, Vrancea și Călărași. Pe pagina lor nu găsesc nimic despre o posibilă plată online, o redirecționare către un link. Pe facturi sunt menționate ca modalități de plată casieriile de la sedii, viramentul bancar, OP-ul, Pay Point. Toate implică deplasare și prezență fizică, interacțiune cu alte persoane. Am încercat să aflu cum funcționează „online banking-ul” menționat tot pe facturi, dar din trei încercări la Tel verde și două la numărul destinat situațiilor de urgență, activ 24/7, nu am primit niciun răspuns, mai bine spus, nu a răspuns nimeni. Voi ce situații de acest gen ați întâlnit?

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *